Vill du lista dig på Hermelinen vårdcentral?
Det gör du enklast genom att logga in via dina vårdkontakter på 1177.se och när du gör ditt vårdval ange Hermelinen vårdcentral. För dig som inte vill gå den vägen går det bra att ringa oss eller fylla i en listningsblankett som vi hjälper dig med.
Jag vill lista mig digitalt
Vanliga frågor och svar
Har ni drop-in?
Nej, under detta läge med smittspridningen ber vi dig att boka tid istället. Enklast är att göra detta via vårt bokningssystem.
Hur listar jag mig hos vårdcentralen?
Det enklaste sättet är att göra det digitalt via 1177.se.
Hur söker jag vård på Hermelinen vårdcentral?
Enklast kommer du i kontakt med oss via Hermelinen Digital.
Det är öppet dygnet runt, vi hanterar ärenden från kl 08.00-17.00.
Du kan även ringa oss på 0921-588 00.
Vad innebär det att lista sig?
Då har man valt oss som vårdcentral och då är det till oss man vänder sig om man behöver vård.
Vilka öppettider har ni?
Klockan 08.00-17.00 varje vardag.
Varför måste jag identifiera mig med BankID när jag vill använda chatten?
Vi har valt att använda oss av BankID för att trygga patientsäkerheten.
Vad kostar ett besök hos er?
Ett besök kostar 300 kr. Frikort gäller.
Kostar det att kontakta er via chatten?
Chatten är gratis. Ett eventuellt videobesök kostar som ett fysiskt besök, men frikort gäller även här.
Gäller mitt högkostnadsskydd hos er?
Ja, det fungerar likadant som hos Region Norrbotten.
Gäller mitt frikort hos er?
Ja, frikort/högkostnadsskydd gäller.
Hur om- eller avbokar jag min tid hos vårdcentralen?
Enklast är att använda Hermelinen Digital, som är öppen dygnet runt.
Avbokning av tid måste ske före kl 15.00 vardagen innan besöket, för att slippa debitering.