Vanliga frågor och svar
Har ni drop-in? Luleå Sävast
Nej, under detta läge med smittspridningen ber vi dig att boka tid istället. Enklast är att göra detta via vårt bokningssystem.
Hur listar jag mig hos vårdcentralen? Luleå Sävast
Det enklaste sättet är att göra det digitalt via 1177.se.
Hur söker jag vård på Hermelinen vårdcentral? Luleå
Enklast kommer du i kontakt med oss via Hermelinen Digital.
Det är öppet dygnet runt, vi hanterar ärenden från kl 08.00-17.00.
Du kan även ringa oss på 0921-588 00.
Vad innebär det att lista sig? Luleå Sävast
Då har man valt oss som vårdcentral och då är det till oss man vänder sig om man behöver vård.
Vilka öppettider har ni? Luleå
Klockan 08.00-17.00 varje vardag.
Varför måste jag identifiera mig med BankID när jag vill använda chatten? Luleå Sävast
Vi har valt att använda oss av BankID för att trygga patientsäkerheten.
Vad kostar ett besök hos er? Luleå Sävast
Ett besök kostar 300 kr. Frikort gäller.
Kostar det att kontakta er via chatten? Luleå Sävast
Chatten är gratis. Ett eventuellt videobesök kostar som ett fysiskt besök, men frikort gäller även här.
Gäller mitt högkostnadsskydd hos er? Luleå Sävast
Ja, det fungerar likadant som hos Region Norrbotten.
Gäller mitt frikort hos er? Luleå Sävast
Ja, frikort/högkostnadsskydd gäller.
Hur om- eller avbokar jag min tid hos vårdcentralen? Luleå Sävast
Enklast är att använda Hermelinen Digital, som är öppen dygnet runt.
Avbokning av tid måste ske före kl 15.00 vardagen innan besöket, för att slippa debitering.