Hoppa till innehållet

För seniorer

 

Vi har alltid haft många äldre som tränat hos oss och eftersom antalet 65-plussare ökar hela tiden satsar vi därför nu ännu mer på dig som senior.

Vi utökar antalet förmiddagspass och inför ett nytt förmånligt autogiro för dig som fyllt 65. Med AG Senior är du flexibel och kan träna när du vill. Du bokar själv de pass du vill gå på och detta gäller alla pass på vårt ordinarie gruppträningsschema. Du har också möjlighet att utan kostnad frysa ditt kort i tre månader per år samt att du självklart har nära till läkare och sjukgymnaster.

Våra medlemsrådgivare svarar gärna på de frågor och funderingar du kan tänkas ha, maila gärna eller kom in och prata med oss på plats.

Detta kan du välja mellan:

MEDELGYMPA
Kondition, styrka och rörlighet i intervallform till härlig musik. Hopp kan ingå men du kan välja att köra utan.

LÄTTGYMPA
Ett gympapass i lugnare tempo och intensitet. Vi arbetar upp pulsen som inledning och tränar sedan styrka och balans, både med och utan vikter. Inga hopp.

OLDBOYS
Ett pass där alla kan vara med och vi tränar framför allt för att vi tycker att det är kul. Innehållet varierar och du jobbar efter egen förmåga.

STARK & SMIDIG
Styrke- och rörlighetsträning för hela kroppen. Med rätt övningar och rätt belastning har alla, oavsett ålder, förmågan att bli starkare av träning. Stark & Smidig är ett pass där vi ger oss tid till rätt träning med rätt vila mellan övningarna. Efter varje moment arbetar vi sedan upp smidigheten i den tränade muskeln.

VATTENGYMPA
Skonsam och effektiv träning som inriktar sig på styrka, kondition och rörlighet.

YOGA RYTM/MAGE RYGG
Detta är ett pass i vårt seniorutbud där Bitte anpassat FortGjortpassen YogaRytm och Mage/Rygg efter denna målgrupp. 

Yoga Rytm är en blandning av yoga inspirerade övningar och rörelse till musik. Flödet i de olika korta rörelse-serierna skapar en fantastisk känsla i både kropp och själ. Och i Mage/ryggdelen stärker vi upp kroppens mittparti med övningar för magen och ryggen. 

GYMTRÄNING
Egen styrke- och konditionsträning i gymmet. Utbildad fystränare och instruktör finns på plats för att hjälpa dig och svara på frågor. Det kommer att finnas en markerad gymbana för dig som är ny med lämpliga, utvalda övningar till att börja med. 

Efter passet bjuds du på kaffe och smörgås.

Länk till veckoschema förmiddagsträning

 

Landstings-finansierad

Försäkring

Betala själv

Företag

Vi som jobbar här

Eva Brolin

Fystränare. senior

Ingrid Persson

Fystränings- & PTansvarig, kostrådgivare, gruppträningsinstruktör

Peter Backman

Driftschef Hermelinen Träning

Lars Lundgren

Fysioterapeut, ansv. idrottsmedicin, gruppträningsinstr

Britt-Marie Morin

Gruppträningsinstruktör