Hoppa till innehållet

Vanliga frågor och svar Vårdcentral

Gäller mitt frikort hos er?

Ja, frikort/högkostnadsskydd gäller.

Gäller mitt högkostnadsskydd hos er?

Ja, det fungerar likadant som hos Region Norrbotten.

Har ni drop-in?

Nej, under detta läge med smittspridningen ber vi dig att boka tid istället. Enklast är att göra detta via vårt bokningssystem.

Hur listar jag mig hos vårdcentralen?

Det enklaste sättet är att göra det digitalt via 1177.se. 

Hur om- eller avbokar jag min tid hos vårdcentralen?

Enklast är att använda vår digitala tjänst, som är öppen dygnet runt.

Avbokning av tid måste ske före kl 15.00 vardagen innan besöket, för att slippa debitering.

Hur söker jag vård på Hermelinen vårdcentral?

Enklast kommer du i kontakt med oss via vår digitala tjänst: Hermelinen Digital VC. Länk finns på hermelinen.se.

Det är öppet dygnet runt, vi hanterar ärenden från kl 08.00-17.00.

Du kan även ringa oss på 0920-402290

Kostar det att kontakta er via chatten?

Chatten är gratis. Ett eventuellt videobesök kostar som ett fysiskt besök, men frikort gäller även här.

Vad innebär det att lista sig?

Då har man valt oss som vårdcentral och då är det till oss man vänder sig om man behöver vård.

Vad kostar ett besök hos er?

Ett besök kostar 300 kr. Frikort gäller.

Varför måste jag identifiera mig med BankID när jag vill använda chatten?

Vi har valt att använda oss av BankID för att trygga patientsäkerheten.

Vilka öppettider har ni?

Klockan 08.00-17.00 varje vardag.

Tillgänglighet på hermelinen.se
By Formsmedjan. Powered by Yago